banner_mk_3

OBALAMY MITY nt. Spalania tkanki tłuszczowej Część 1

Okiem Trenera…czyli fakty i mity nt. spalania tkanki tłuszczowej Cz. I

spalanie-tluszczu

Jak pozbyć się zbędnego tłuszczu i niechcianych kilogramów raz na zawsze?            

Mitów i legend jest bardzo dużo. Niejednokrotnie dajemy się skusić zaciekawieni nowinkami i obietnicami szybkiego spalania tłuszczu…choćby przez suplementy diety czy też rewolucyjne programy treningowe, które to wręcz mają unicestwić zbędny balast raz na zawsze. Prawda jest taka,że w odwiecznej walce ‚dobra ze złem’ największym sprzymierzeńcem jest NAWYK …małe zapomnienie i złoczyńca (czyt. tłuszcz) wraca na swoje wygodne miejsce… najczęściej tam gdzie go nie chcemy.

Jedyną receptą w tym wypadku jest kombinacja kilku zmiennych…NAWYKI ŻYWIENIOWE (wbrew pozorom nie musimy drastycznie wywracać do góry nogami naszego ‚życia kulinarnego’- chyba, że ktoś stołuje się w fast- foodach ;-)), ODROBINA RUCHU, SYSTEMATYCZNOŚĆ I KONSEKWENCJA…

OBALAMY MITY

MIT 1:  Popularna dieta MŻ (Mniej Żreć ;-) )

Nieprawdą jest to,że NIE JEDZĄC zwalczymy tłuszcz…w ten sposób możemy spaść na wadze ale związane to jest jedynie z utratą wody. Długotrwały efekt jest taki, iż organizm odczuwa sytuację zachwiania równowagi ustrojowej i magazynuje tłuszcz na jeszcze ‚gorsze czasy’, które według niego dopiero nadejdą.

Chcesz chudnąć to jedz często w określonych proporcjach !!! :-)

MIT 2: Będę biegał… schudnę 

Może zaskoczę nie których początkujących ‚biegaczy’;-) ale efektywniejsze od samego biegania jest…chodzenie…Dlaczego szybciej schudnę chodząc niżeli biegając? Przecież bieganie bardziej męczy…? Dokładnie!!! Bieganie jest wysiłkiem o dużo większej intensywności co za tym idzie potrzebujemy większej energii i mocniejszego ‚paliwa’.  Mocniejsze paliwo to GLIKOGEN-wielocukier, zmagazynowany w mięśniach i wątrobie. My chcemy spalać tłuszcz, zmagazynowany w komórkach tłuszczowych który pozwala pracować naszym silnikom dłużej ale o niższej intensywności. Dlatego powinniśmy wykonywać ćwiczenia  aerobowe (bieżnia, rowerek,elipsa itp.) w przedział 65-70% tętna maksymalnego.  W ten sposób najefektywniej rozprawimy się z tłuszczem.

MIT 3: Będę jeść tylko owoce i schudnę.

Z zasady zakładamy, że wprowadzając do swojej diety owoce bądź bazując przez jakiś czas jedynie na nich schudniemy…Nic bardziej mylnego!!! Na niektóre owoce musimy uważać…nie bez przyczyny są takie dobre ;-) Kryje się za tym czystej postaci CUKIER pod przykrywką FRUKTOZY – cukru owocowego, który przynosi takie same ‚efekty’co zwykły cukier. Co za tym idzie musimy uważać na owoce o wysokim indeksie glikemicznym np.dojrzałe banany, daktyle, melony. Ponieważ to właśnie one niosą za sobą dużą kaloryczność a także ‚drażnią’insulinę, która nadmiar energii ‚upycha’ w komórkach tłuszczowych.

 

MIT 4:  Nie będę chodził na bieżni pójdę na saunę.

Sauna bezsprzecznie pozytywnie wpływa na wiele układów naszego ciała, podnosząc jego temperaturę przez co organizm próbując się chłodzić intensywnie się poci tracąc od 400 do 1500 ml. wody. Podczas pobytu w saunie nie spalamy tłuszczu ponieważ tętno jakie uzyskujemy podczas seansów jest zbyt wysokie. Jak już wiemy spalaniu tłuszczu sprzyja wysiłek umiarkowany.

 

MIT 5: Będę ćwiczył tylko brzuch to zrzucę oponę.

Jednym z najczęstszych  błędów nowych adeptów siłowni jest przekonanie, że trenując tylko mięśnie brzucha stracimy tkankę tłuszczową w jego obrębie. Nic bardziej mylnego!!!Chodź wydawałoby się to logiczne:ćwiczę brzuch – spada brzuch ;-). Zapewne zapytacie a co z tą 6 Weidera? Przecież to działa!!! Zmniejszenie obwodów w pasie związane jest z poprawą ujędrnienia okolic brzucha a także poprawą napięcia mięśniowego w jego obrębie. Organizm podczas wysiłku wychwytuje wolne kwasy tłuszczowe z krwiobiegu i to jego decyzja z jakiego rejonu ciała zacznie dostarczać substratu energetycznego.

 

Pierwsza 5-tka mitów za nami…jest ich dużo ;-) i zapewne będzie ich przybywać…także systematycznie będziemy obalać kolejne, tworząc w ten sposób alfabet walki z tłuszczem ;-).

  4 comments for “OBALAMY MITY nt. Spalania tkanki tłuszczowej Część 1

  1. d
    23 lipca 2014 at 17:25

    b. przydatne braciszku, czekam na kolejną cześć!!! pozdro z usa :) niech moc będzie z Tobą!

  2. Krzysiek
    14 sierpnia 2014 at 19:16

    To jakie owoce można jeść bez większych ograniczeń chcąc zrzucić kilka kg, a jakich unikać?

  3. Mateusz Kokoszka
    14 sierpnia 2014 at 22:51

    Zrezygnował bym z bananów, winogron i owoców z puszki polecam jabłka i grejpfruty. Pamiętaj że owoce zawierają fruktoze-cukier owocowy więc nie przesadzajcie z nimi.

  4. 18 listopada 2016 at 18:48

    A gdzie następne mity? czekamy :)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *