20150924_125157

Pomysł na Frytki z Batata

Można jeść frytki ?

Takie pytanie zapewne przychodzi nam od razu na myśl.  Pewnie że można!!! Zawsze mówię, że zdrowe jedzenie ma być przede wszystkim smaczne.

Wielu z Was pewnie nadal poddaje pod wątpliwość fakt, że frytki mogą być zdrowe.  Nie jest tajemnicą, że użyjemy do tego batatów. Pełnowartościowy posiłek powinien składać się z węglowodanów, białek i tłuszczy. Dlatego kolejny pomysł na obiad to Bataty z kurczakiem i pieczarkami w rozmarynie i oliwie.  Ubierać FARTUCHA i gotujemy :)

1. Obieramy bataty, następnie kroimy je na kształt frytek.

20150924_125157

 

2. Bataty marynujemy w oliwie z rozmarynem i czosnkiem.

20150924_131730

 

3. Głównym bohaterem posta są bataty, dlatego przyprawienie piersi z kurczaka czy też podudzi bez kości pozostawiam waszej wyobraźni.  U mnie wyglądało to standardowo: pieprz, sól morska, papryka słodka i ostra.

Pieczemy w piekarniku w 200 stopniach od 30 do 40 min. Proponuje mięso w naczyniu. Bataty odkryte, co jakiś czas zerknijcie jak wygląda sytuacja. Poniżej wersja dla leniwych. 

20150924_132422

 

4. Do całości polecam  przygotować dip na bazie jogurtu greckiego z tymiankiem.

Smacznego!!!

 

Wartości odżywcze  batatów bez skórki (w 100 g)

Wartość energetyczna – 76 kcal
Białko ogółem – 1.37 g
Tłuszcz – 0.14 g
Węglowodany – 17.72 g (w tym cukry proste 5.74)
Błonnik – 2.5 g

Witaminy

Witamina C – 12.8 mg
Tiamina – 0.056 mg
Ryboflawina – 0.047 mg
Niacyna – 0.538 mg
Witamina B6  – 0.165 mg
Kwas foliowy -  6 µg
Witamina A – 15740 IU
Witamina E – 0.94 mg
Witamina K – 2.1 µg

Minerały

Wapń – 27 mg
Żelazo – 0.72 mg 
Magnez – 18 mg
Fosfor – 32 mg 
Potas – 230 mg
Sód – 27 mg 
Cynk – 0.20 mg

Źródło danych: USDA National Nutrient Database for Standard Reference

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *